Osmanlı döneminde basılmış Ahlak, Siyer, Tasavvuf, Fıkıh, Havas, Büyü, Tılsım, Kuranı Kerim , Delail Hayrat, Hadis, Tefsir, Kitabiyat, Akaid, Belagat, Beyan, Çay, Dua, Salavat, Zikir, Edebiyat vb.. konularda eserlerin yer alacağı online müzayededir.
Haza Kİtabu Cami'ul Usul Fi'l Evliyai ve Enva'ihim ve Evsafihim ve Usuli Külli Tarikin ve Mühimmati'l Müridi ve Şuruti'ş Şeyhi
Ahmed Ziyauddin bin Mustafa Gümüşhanevi - Tasavvuf Hakkında - Arapça - Dönemin Bez baskılı cildindedir. Hattat kemalzade seyyid ahmed nakşibendi - 1276 Hicri - Taş baskı istanbul - 274 Syf. Tek Kitap - 23x 16 cm.
Tercüme-i Mektubat-ı Şeyh Muhammed Masum Nakşibendi
Müstakimzade Süleyman Sadeddin - Tasavvuf Hakkında - Osmanlıca- Dönemin miklepli baskılı sırtı deri cildindedir.- 1277 Hicri - litografya İstanbul - 128 Syf. 3. cilt Tek Kitap - 24x33 cm.
Mektubat-ı İmam-ı Rabbani tercümesi
Müstakimzade Süleyman Sadeddin - Tasavvuf Hakkında - Osmanlıca- Dönemin miklepli baskılı sırtı deri cildindedir.- 1277 Hicri - litografya İstanbul - 281 Syf. 1. cilt Tek Kitap - 22x32 cm.
Celal
Ebû Abdillâh Celâlüddîn Muhammed b. Es‘ad b. Muhammed ed-Devvânî es-Sıddîkī (ö. 908/1502)Akaid Hakkında - Arapça - Orjinal dönemin ful deri cildindedir . Üst kısmında yanık izleri var lakin metne etki etmemektedir. İtikadî mezheplerin tam olarak teşekkül ettiği hicrî V. asırdan itibaren Ehl-i sünnet âlimleri, halkı ehl-i bid‘atın yanlış inançlarından korumak ve Sünnî akîdeyi kolayca öğrenmelerini sağlamak için, akaid problemlerini Sünnî çerçevede ele alan küçük akîde risâleleri yazmayı bir gelenek haline getirmişlerdir. Bu risâlelerden biri de Îcî’nin el-ʿAḳāʾidü’l-ʿAḍudiyye’sidir. Celaleddin devani bu esere yazdığı şerhdir. -1263 Hicri - Amira Matbaası İstanbul - 110 Syf. Tek Kitap - 14x20 cm.
Sahihi Buhari
Ebû Abdillâh Muhammed b. İsmâîl b. İbrâhîm el-Cu‘fî el-Buhârî (ö. 256/870)Hadis Hakkında - Arapça - 8 cildlik sahihi buhari nüshasının 7 ve 8. cildi olup baştan ve sondan yanık izleri olup az yerde de olsa metne tesir etmiştir dönemin orijinal ful deri yeşil cildindedir 1315 Hicri - Amira Matbaası İstanbul - 460 syf. 7. ve 8. ciltler Tek kitap - 18x26 cm
Minyetül Musalli
Sedîdüddin el-Kâşgarî’nin (ö. 705/1305) Fıkıh Hakkında- Arapça - Ebrulu cildde olup Cildin tamire ihtiyacı vardır. Hanefî mezhebinin hâkim olduğu Horasan ve Mâverâünnehir’de, temel Arapça eğitimi aldıktan sonra İslâmî ilimleri tahsil edecek talebelere giriş metni olmak üzere Ebü’l-Leys es-Semerkandî’nin Muḳaddimetü’ṣ-ṣalât’ı gibi temizlik, abdest ve namaza dair hükümleri basit bir dille anlatan eserler okutuluyordu. Mâverâünnehir’de Hanefî fıkhını öğrendikten sonra Mekke’de on dört yıl ikamet eden ve ardından Yemen’e yerleşen Kâşgarî’nin kaleme aldığı Münyetü’l-muṣallî ve ġunyetü’l-mübtedî, kısa sürede Hanefî coğrafyasında İslâmî ilimleri tahsile yönelenlere okutulan giriş metni haline gelmiştir.1308 Hicri- Şirketi sahafı Osmaniye İstanbul - 59 sayfa Tek kitap -15x24 cm.
Divanı Zekayi
Mustafa Zekai (Ö.1227/1812)Tasavvuf Hakkında - Osmanlıca- Ebrulu cildindedir. Oruç baba namı ile bilinen halveti şeyhidir.Sondan 2 sayf eksik olup fotokopi ile tamamlanmıştır -1258 Hicri - Takvimi Vekai Matbaası - 88 sayfa Tek kitap -16x24 cm
Osmanlıca Mevlid Kitabı
Süleyman Çelebi - Edebiyat - Osmanlıca- Cildi yokdur iç kondisyonu güzel Mustafa Nazif Kadırgalı hattı ile yazılmıştır1311 Hicri - Osmaniyye İstanbul - 44 Sayfa Tek Kitap -17x25 cm.
Tarihi Umumi
Ahmed Hilmi Eendi - Tarih hakkındaOsmanlıca- Ahmed Hilmi Efendinin William Chambers tarafından yazılan Chambers’s Historical Questions with Answers: Embracing Ancient and Modern History adlı kitaptan Târîh-i Umûmî adıyla yaptığı tercümedir. Tercümenin önemi ilk defa Türkçe olarak basılan genel dünya tarihi niteliğinde bir eser olmasıdır. Osmanlı-Türk tarih yazıcılığında yeni bir aşamaya işaret eden eser ileride yazılacak umumi tarihlerin öncüsü kabul edilmiştir. Eser 6 cild olup bu eser 4. cilddir 1293 Hicri -Amira Matbaası İstanbul - 286 sayfa 4. cild tek kitap 13x19 cm.
Dinimiz
Darul fünun ilahiyat fakültesi muallimi Yusuf Ziya - İslam genel Bilgi -Osmanlıca- Maarif vekaleti celilesimilli talim ve terbiye dairesi nin kararı ile ilk mektepler 3. sınıf için kabul olunan eserdir.Resimli bir eserdir - 1928 Miladi - Kanaat Kütüphanesi - 96 sayfa tek kitap -14x20 cm-
Muhtasar İlmi Hal
Fıkıh Hakkında- Osmanlıca- İnas mekatibi ibtidaiyyesinde tedrisi maarifi umumi nazaratı celilesince tensib olunan eserdir yazar kaydı ve matba kaydı yoktur 3. baskı olduğu beyan edilmektedir. - 1317 Hicri -14 sayfa tek kitap - 13x18 cm.
Lezini zade iğrabul kafiye
Hüseyin Bin Ahmed - Nahiv Hakkında - Arapça - Arapça gramere dair eserdir. Cildi yoktur resimde görüldüğü üzere ilk sayfada küçük bir kısmı yırtıktır. 1268 Hicri -Amira Matbaası İstanbul - 391 sayfa tek kitap - 16x23 cm.
Hilyetün Naci
Mustafa Hulûsi Güzelhisârî - Fıkıh Hakkında- Arapça - Eserin Matba bilgisinin olduğu sayfa kopmuş metinde eksiklik yok. Dönemin cildindedir. Erken dönem baskı olduğu düşünülmektedir (Amira veya üsküdar) İbrâhim el-Halebî’nin Ḥalebî ṣaġīr diye bilinen ibadetlere dair eserine yazdığı bir hâşiye olup Osmanlı medreselerinde okutulan önemli kitaplardan biridir (İstanbul 1231, 1244, 1250, 1251, 1256, 1269, 1287, 1299, 1308; Bulak 1251).406 sayfa tek kitap -14x20 cm -
Kazan Baskı Kuranı Kerim
İslam genel Bilgi -Arapça - Modern mukavvalı bez cildindedir. Fatiha sayfasında eksik vardır genel kondisyonu güzel durumdadır.Tamir eden kişi fihristin ve matba/ tarih kaydını kitabın başına yerleştirmiş durumdadır.Önemli bir not olarak beyan edilmeliki bu kitap basıldığında henüz osmanlıda kuranı kerim basımı yasakdı 1853 Hiicri- Kazan --483 sayfa tek kitap -20x31 cm.
Kuranı Kerim
İslam genel Bilgi -Arapça - Türkiye Cumhuriyeti ıslak mühürlü osmanlı son dönemi basılmış kuranı kerimdir ketebe ve tarih kaydı yoktur kondisyonu iyi durumda olup modern sbez cildindedir ----608 sayfa tek kitap -9X12 cm.
Muhammediyye
Muhammed Bican -Tasavvuf Hakkında - Osmanlıca- Kırımlı Yusuf Ziya tarafından neşredilmiş olan ,Kadırgalı Mustafa Nazif efendinin Muhteşem nesih ve sülüs örneklerini temaşa edebileceğiniz, Efendimizi övmek için kaleme alınan osmanlıda her hanede bulunan bir eserdir.1326 Hiicri- Harit Matbaası İstanbul--478 sayfa tek kitap -21x27 cm.
Şerhul Mevkufat
Mehmed Mevkufati -Fıkıh Hakkında- Osmanlıca- İbrahim Halebinin Mülteka adlı eserine yapılan osmanlıda medreselerde uzun yıllar okutulan osmanlıca şerhdir. Donemin mukavvalı bez cildindedir - 1291 Hiicri- Muharrem Efendi İstanbul - 737 sayfa 1-2 cild tek kitap -23x32 cm.
Tenbihul Gafilin ve Bostanul Arifin ve Merakul Felah
Nasr bin Muhammed İbrahim Es-semerkandiTasavvuf Hakkında - Arapça - Tenbihul Gafilin ve Bostanul Arifin Nasihat kitabıdır Mektebi ticariyyetül kübra da basılmıştır. ve Merakul Felah ise hanefi fıkhına dair bir eser olup hicaz matbasında basılmıştır 3 kitap bir arada.Modern bez cildindedir 1379 1372 Hicri -Mısır -236+133 sayfa tek kitap -21x28 cm
Lügatı Naci
Muallim Nâci’nin (ö. 1893) -Sözlük Lügat- Osmanlıca- Matba ve basım tarihinin ve resmin olduğu sayfa yoktur .Metni tamdır .Lugat-ı Nâcî, 1850’li yıllarda Müntehabât-ı Lugāt-ı Osmâniyye ile çok basit bir şekilde yayımına başlanan Osmanlıca sözlüklerin gelişmiş bir örneğidir.Türk dilinde kullanılan Arapça ve Farsça kelimelerle bu tür sözlüklerde pek bulunmayan Türkçe’ye Batı dillerinden girmiş bazı kelimelere de yer veren lugatta yaklaşık 18.000 madde başı mevcuttur. Bunların 14.000 kadarı Arapça, 3000 kadarı Farsça, geri kalanı da Batı kaynaklı kelimelerdir.960 sayfa tek kitap -14x20 cm
Divanı Aşık Yunus Emre (Haşiye Kenzül Miftah)
Yunus Emre (ö. 720/1320 [?]) (Haşiye Şeyh Hayyat Vehbi Erzincani )Tasavvuf Hakkında - Osmanlıca- Karton cildindedir hattat kaydı yoktur Hafız ömer ve oğlu raif efendi bastırmış matba kaydı yoktur 1340 Hicri ---188 sayfa tek kitap -15x22 cm
Karabaş Tecvid
Abdurrahman Karabaşi -Tefsir Hakkında - Osmanlıca- hattat Süleyman Hilmi tarafından yazılmış bir eserdir. Osmanlıda halkın en çok rağbet ettiği tecvid kitabıdır ki hala okunmaktadır.sondan 3 sayfa köşeden eksiği vardır haşiyeyi etkilemiş lakin metni etkilememektedir. - 1312 Hiicri- --16 sayfa tek kitap -15x21 cm.
Tefsiri Mevakıb Tercümesi Mevahib Tefsiri
İsmail Ferruh Efendi - Tefsir Hakkında - Osmanlıca Arapça - Altın varaklı maşallah yazılı Dönemin yeşil deri cildindedir - 1282 Hicri - Amira Matbaası İstanbul - 1060 Syf. 2 cilt tek kitap - 17x24 cm.
Osmanlı dönemi takvim 1341-1343 tarihleri istanbul
Osmanlıca- namaz vakitleri mevsimler ve aylar ile namaz vakitlerinden bahsedilmektedir kitap halindedir. 1341-1343 Hicri--68 sayfa tek kitap -
Kayıdlı Kasidei Bürde
Muhammed said busayri Dua ve Salavat ve Zikir Hakkındadır - Osmanlıca Arapça - hattat muhammed bin ali bin ebubekir bin abdülbaki el kastomoni. Cildi yoktur. Bol haşiyelidir.1313 Hiicri- Osmaniyye İstanbul - 58 sayfa tek kitap -13x20 cm.
Necatül Melhuf
Muhammed Osman - Dua ve Salavat ve Zikir Hakkındadır - Osmanlıca- 1339 Hiicri- Mahmudbey Matbaası - 47 sayfa tek kitap -14x20 cm.
Cihad Risalesi
Muhammed Emin bin Hasan ofi -Fıkıh Hakkında- Osmanlıca- Hattat Arif Muhammed Ahi Çelebi -1317 Hicri -23 sayfa tek kitap -12x21 cm.
Şerhi Akaid
Usturumcalı Şahkulus Zade Ömer - Akaid Hakkında - Osmanlıca- Akaidi Nesefi üzerine türkçe şerhdir Marmara üniversitesi Nadir eserler koleksiyonunda bir nushası bulunmakta olan nadir bir eserdir.Manzumei Efkar Matbaası istanbul 32 sayfa tek kitap -13x20 cm.
Ruhus salat
Edirne Müftüsü Muhammed Fevzi efendi -Fıkıh Hakkında- Osmanlıca- ilk baskı namaz üzerine bir eser olup osmanlıcadır -1303 Hicri- Karatekke Matbaası İstanbul -24 sayfa tek kitap -15x23 cm.
Mecamiul Hakaık vel-kavaid ve cevamiur-revaik vel-fevaid minel-usul
Ebu Said El Hadimi - Fıkıh Hakkında- Arapça - Bez cildi olup cildinden ayrıktır. Kazanlı salih efendi tarafından bastırılmıştır. Talik hatlı , Usulu fıkha dair bir eserdir. Özellikle Molla Hüsrev’in Mirḳātü’l-vüṣûl, Sadrüşşerîa’nın et-Tavżîḥ ve Tâceddin es-Sübkî’nin Cemʿu’l-cevâmiʿ adlı kitaplarından faydalanılarak hazırlanan Mecâmiʿu’l-ḥaḳāʾiḳ, Hanefî mezhebinin görüşlerini esas almakla birlikte izlediği metot açısından karşılaştırmalı bir usûl-i fıkıh eseri niteliğindedir.Kitapta genellikle Hanefî ve Şâfiî mezheplerinin görüşleri arasında mukayeseler yapıldığı ve zaman zaman müellifin kendi tercihlerine de yer verdiği görülür.Bu eser Osmanlı medreselerinde Molla Hüsrev’in Mirʾâtü’l-uṣûl’ü yerine geçecek kadar meşhur olmuştur. -1318 Hicri- Mahmud Bey Matbaası İstanbul -366 sayfa tek kitap -20x28 cm.
Haşiye Tahtavi Ala Merakıl Felah Şerhi Nurul İzah
Şeyh Ahmed Tahtavi - Fıkıh Hakkında- Arapça - Şürünbülâlî’nin ibadetlere dair eseri üzerine hâşiyedir. Cildin ön kapağında eksik bir kısım vardır.Miklepli bir cildi vardır. -1320 Hicri - Matbaatül Ezheriyye Mısır -436 Sayfa Tek Kitap - 20x27 cm.
Misbahul Münir (el-Miṣbâḥu’l-münîr fî ġarîbi’ş-şerḥi’l-kebîr li’r-Râfiʿî)
Ebü’l-Abbâs Hatîbüddehşe Ahmed b. Muhammed b. Alî el-Feyyûmî el-Hamevî (ö. 770/1368-69) -Fıkıh Hakkında- Arapça - Modern bez mukavvalı cildindedir. Kondisyonu yeni gibidir . Şâfiî fıkhının önemli kaynaklarından biri ve Gazzâlî’nin el-Vecîz adlı eserinin şerhi olan Râfiî’nin (ö. 623/1226) Fetḥu’l-ʿazîz fî şerḥi’l-Vecîz adlı kitabındaki garîb kelimeleri açıklayan bir sözlüktür. Müellif kelimeleri, Zemahşerî’nin Esâsü’l-belâġa’sında olduğu gibi kök harflerine göre birinciden başlayarak son harfine doğru sıralamıştır. Kitabın hâtimesinde çeşitli gramer ve dil meselelerini yirmiden fazla fasılda özetledikten sonra bu eseri yazarken sözlükler, garîbü’l-hadîs kitapları, tefsirler, divanlar, nevâdir kitapları ile müzekker-müennes konusuna ve gramere dair yetmiş kadar eserden faydalandığını belirtmekte, bunların pek çoğunun adını zikretmektedir. el-Miṣbâḥu’l-münîr’i daha önce kaleme aldığı geniş bir eserden özetlediğini söyleyen Feyyûmî kelimelerin sözlük anlamlarının yanında fıkhî mânalarını da zikretmiş, bu arada bazı sarf ve nahiv meselelerini de açıklamıştır. -1325 Hicri - Darül kütübül arabiyyetül kübra matbasında basılmış lakin eser meymeniyye matbaasında 1325 tarihinde basılan nüshanın tıpkı basımıdır. Mısır -344 Sayfa 1-2 Cild Tek kitap - 19x27 cm.
Muhammediyye
Muhammed Bican -Tasavvuf Hakkında - Osmanlıca- Dönemin miklepli Yeşil Bez Cildindedir. Hattat Mustafa Rakım efendinin Muhteşem nesih ve sülüs örneklerini temaşa edebileceğiniz, Efendimizi övmek için kaleme alınan osmanlıda her hanede bulunan bir eserdir.1280 Hiicri- Muharrem Efendi İstanbul - 447 Sayfa Tek Kitap20x27 cm.
Razmul El Ehadis
Ahmed Ziyâeddin Gümüşhânevî -Hadis Hakkında - Arapça - Osmanlı dönemi baskılı ful deri cildindedir. Azda olsa yer yer kurt yeniği vardır.( Fihrist kısmındadır. Okunmayacak gibi yenik değildir )1275 Hiicri- Taş Baskı İstanbul - 563 Sayfa Tek kitap22x 30 cm.
Tefsiri Tıbyan ve Tefsiri Mevakib
Ayıntâbî Mehmed Efendi’nin (ö. 1111/1699) ve İsmail Ferruh Efendi -Tefsir Hakkında - Osmanlıca- Eser Sonradan mukavvalı bez cildindedir. Ayıntâbî Mehmed Efendi’nin Kur’ân-ı Kerîm’in ilk Türkçe matbu tefsiri olan eseri ile Hüseyin Vâiz Kâşifi'nin yazdığı Tefsîr-i Hüseynî olarak da bilinen Farsça el-Mevâhibü'l-Aliyye isimli tefsirini esas alındığı İsmail ferruh efendinin Mevakib adlı tefsiri yer almaktadır - 1320 Hicri - Şirketi sahafı osmaniye İstanbul - 1561 sayfa 1-2-3-4 Cild 2 Kitap -27x20 cm.
Haşiyetü's-Sabban Ala Şerhil İsam Ala Semerkandiyye ve Hamişi Şerhi İsam Haşiyesi
Muhammed b. Ali Es-Sabbân Eş-Şâfi'i (Hamiş Ali İbni sadreddin bin İsam )Beyan İlmi Hakkında -Arapça - Modern mukavvalı kahverengi bez cildindedir kondisyonu harikadır.1321 Hicri -Matbaatül Hişab Mısır -103 Sayfa Tek Kitab - 20x28 cm.
Enamı Şerif
--Havas Büyü Hakkındadır - Osmanlıca Arapça - Hattat Muhammed Ali Vasfi efendinin nezih hattı ile kaleme alınmıştır. Osmanlıca olup bir çok salavat dua tılsım havas bilgileri içermektedir. Dönemin baskılı mavi miklebli bez cildindedir. Cildi kitaptan ayrıdır . 1323 Hicri -Emniyet Matbaası İstanbul -231 sayfa tek kitaptır -8x10 cm.
Haşiye ala Şerhil Mollavi ales Süllem lil Ahdari (Hamişi Süllem üzerine Mollavi Şerhi )
Ebü’l-İrfân Muhammed b. Alî es-Sabbân -Mantık Hakkında - Arapça - sırtı deri cildlidir.Esîrüddin el-Ebherî’ye ait Îsâġūcî adlı kitabın manzum şekli olan es-Süllemü’l-mürevnaḳ fî ʿilmi’l-manṭıḳ adlı eser üzerine Mollavi şerhi ve ve haşiyesini içermektedir. -1325 Hicri - Matbaatül Ezheriyye Mısır -159 sayfa tek kitap -20x28 cm.
Asfal-mevarid min selsali aḥvalil-İmam Halid (hamişi el-Ḥadîkatü’n-nediyye fî âdâbi ṭarîḳati’n-Naḳşibendiyye )
Şeyh Osman b. Sened el-Basri ( Hamiş Muhammed b. Süleyman el-Bağdâdî)-Tasavvuf Hakkında - Arapça - 1313 matbatül alemiyye baskısından fotokopi bir eserdir .Sırtı deri cildli olup yeni gibidir. Mutasavvıfların sohbetinde bulunanların, şeyhlere bağlananların ve tarikata girenlerin uymaları gereken âdâb ve erkândan, seyrü sülûk sırasında göz önünde bulundurulması gereken kurallardan, şeyh ve ihvana karşı takınılması gereken tavırdan bahseden, mürid ve dervişlere yol gösteren eser--Fotokopi -120 saya tek kitap -21x30 cm.
Ahlak Kitaplarımız
Bursalı Mehmed Tahir Bin Rıfat - Kitabiyat Hakkında -Osmanlıca- Bursa Mebusu olan müellif Bu eserde basılan ve yazılan ahlaka dair kitapların isimlerini kimlerin yazdığını vb konuları işlemek ile beraber Ahlak ilminin mevzusu konuları vb teknik izahatlere ve peygamberimiz (sav ) ahlaka dair hadislerine de yer vermiştir. Nadir bir eserdir. -1325 Hicri - Necmi istikbal matbaası istanbul - 44 Sayfa Tek Kitap -13x18 cm.
Mecmeul Adab
Sufi Zade Seyyid Hulusi Ahlak Hakkında - Osmanlıca- Ebrulu cildinde sırtı ayrık, Edeblerin anlatıldığı ve osmanlı da çokça basılan ve okutulan bir eserdir harekeli basıldığı için okurken zorlanılmamaktadır. 1307 Hicri - Şirketi sahafı Osmaniye İstanbul - 232 Sayfa Tek Kitap -15x24 cm.
Azizül Asar Şerhi Kaside i Banet Suad
Eyüp Sabri Paşa -Şiir Naat Hakkında -Osmanlıca- Dönemin mukavvalı ve soğuk baskılı bez cildindedir. Eser Kasidei Bürdenin Türkçe Şerhi olup Arapça kaside metnine de yer vermektedir. 1291 Hicri - Yahya Efendi Matbaası İstanbul -283 Sayfa Tek Kitap -15x23 cm.
Envarul Aşikin
Ahmed Bican - Tasavvuf Hakkında - Osmanlıca- Sırtı bez yer yer dökükleri olmakla birlikte ebrulu bez cildindedir.Osmanlıda her evde bulunan Allah dostlarının hayatlarının anlatıldığı bir eserdir. 1323 Hicri - Şirketi sahafı Osmaniye İstanbul - 484 Sayfa Tek Kitap -16x23 cm.
Ahkam-ı Meriyye
Fıkıh Hakkında- Osmanlıca- Cildi yoktur Mukavva ile korunmaktadır. Arazi ve Tapu ahkamına dair bir eserdir. Sultan II. Abdülmecid döneminin ahkamıdır. 1269 Hicri - Necmi istikbal matbaası istanbul - 48 Sayfa Tek Kitap -14x22 cm
Şerhi Şevahidül Kafiye vel Cami
Hafız Mustafa Bin Elhac Mustafa Meyhalci -Nahiv Hakkında - Arapça - Ebrulu Cildindedir. Hacib in kafiyesi ile Şerhi olan Mevlana Caminin Eserine Şerhdir. 1286 Hicri - Matbatül Kaine fi Asitane İran-132 Sayfa Tek Kitap -15x23 cm.
Metni Kuduri
Ebü’l-Hüseyn Ahmed b. Ebî Bekr Muhammed b. Ahmed el-Kudûrî (ö. 428/1037)Fıkıh Hakkında- Arapça - Ebrulu cildindedir. Fıkıh sahasında yüzyıllarca ders kitabı olarak okutulan önemli bir eser.Eser üzerine Akta‘ el-Bağdâdî, Hâherzâde, Muhammed b. Ahmed el-İsbîcâbî, Zâhidî, Ebû Bekir el-Hâddâd, İbn Kutluboğa, Abdülganî el-Meydânî gibi âlimler tarafından şerh ve hâşiyeler yazılmıştır.1309 Hicri - Osmaniyye İstanbul - 145 Sayfa Tek Kitap -16x23 cm.
Molla Cami Alel Kafiye (Haşiyeli)
Mevlana Abdurrahman CamiiNahiv Hakkında - Arapça - Cildi sonradandır. Hattat Mehmed Hulusi Efendi Hattıyla yazılmıştır. Osmanlı medreselerinin baştacı bir eserdir. 1304 Hicri - Rıza Efendi Matbaası İstanbul -289 Sayfa Tek Kitap -16x24 cm
Necâtü’l-mü’minîn (İstanbul 1308) - Şifâü’l-mü’minîn Risâlesi (İstanbul 1318) - Mârifet ve Selâmet Risâlesi (İstanbul 1318)-Âhiret Hediyesi Risâlesi (İstanbul 1305) - Sıddîklar ve Nasihat Risâlesi (İstanbul 1321) -Tercüme-i Ta’dîl-i Erkân (İstanbul 1319) - Nesâyih-i İhvan ve Selâmet-i İnsan Risâlesi (İstanbul 1308) -İrşad Risâlesi (İstanbul 1304) -Hıfz-ı Îman Risâlesi (İstanbul 1319)- Mürşidü’l-ihvân fî hakki’d-duhân Risâlesi (İstanbul 1309)
MEHMED EMİN EFENDİ, Oflu (1815-1902)Fıkıh, Meviza, Tasavvuf vs.. Hakkında- Osmanlıca- Dönemin Cildindedir. Hattat Arif Ahi Çelebi,Hattat Osman Nuri Talebesi Hasan Sabri ,Mehmed Hulusi Yazgan ve Hüseyin Hüsni zade hatları ile kaleme alınmıştır. Trabzon’un Of ilçesine bağlı Ballıca (Mapsino) köyünde doğdu. Toyranlı Mehmed Efendi’den İslâmî ilimleri tahsil etti ve 1854 yılında icâzet aldı.Fatih Tabhâne Medresesi’nde bir odasının bulunduğu kaydedilen Mehmed Emin Efendi, Fâtih Camii’nin yanı sıra diğer yerlerde altmış yıl boyunca etkileyici vaazlar verdi.Mehmed Emin Efendi tasavvuf ve tarikatlardaki bozulmaya dikkat çektiği gibi toplumda yaygın hale gelen sigara ve nargile türünden keyif verici maddeler konusunda yazdığı bir risâlede sigara içmenin haram olduğuna hükmettiğinden kitabı yasaklandı ve iki yıl sürgün cezasına çarptırıldı. Diğer bir risâlesinde Batılılaşma ve ıslahat hareketlerine karşı tavır aldı. XIX. yüzyılda Kadızâdeliler’in görüşlerini temsil eden bir âlim olarak da değerlendirilen Mehmed Emin Efendi vefatında Fâtih Camii hazîresinde defnedildi. Kabri, Fâtih Sultan Mehmed’in türbesinin karşı tarafında yer alıp mezar taşı halen mevcuttur.1304 Hicri - Kırımi Abdullah Efendi İstanbul -634 Sayfa 10 Kitap Tek Cildde -16x23 cm.
Haşiye Seyyid Şerif Ala Tasavvurat
Ebül-Hasen Ali b. Muhammed b. Ali es-Seyyid eş-Şerîf el-Cürcani el-Hanefî (ö. 816/1413)Mantık Hakkında - Arapça - Dönemin cildinde olup cildi ayrıktır. kazvininin mantık üzerine yazdığı risalenin mahmud bin muhammed razinin yazdığı şerhin seyyid şerif haşiyesidir1320 Hicri - Şirketi sahafı Osmaniye İstanbul - 88 Sayfa Tek Kitap -15x24 cm
Esasül Bina
Karaağaçlı Ahmed Rüşdî Efendi’nin (ö. 1251/1835-36) -Sarf Hakkında - Arapça - Cildi dağınık olup kapağın bir tarafı yoktur . Arap ülkeleri dışında İslâm âleminde, özellikle Osmanlı-Türk dünyasında yüzyıllar boyu okutulan ve Arapça öğreniminde temel bir merhale kabul edilen kitap, Sarf Cümlesi olarak bilinen kitapçıklar grubuyla birlikte veya müstakil olarak birçok defa basılmıştır. Karaağaçlı Ahmed Rüşdî Efendi’nin (ö. 1251/1835-36) Esâsü’l-Binâʾ (İstanbul 1250, 1265, 1292) adlı şerhi defalarca basılmıştır.1302 Hicri - Şirketi sahafı Osmaniye İstanbul - 159 Sayfa Tek Kitap -15x23 cm
el-Fevâʾidü’l-Fenâriyye. (Fenari)
Molla Fenari (Şemseddin Muhammed b. Hamza’)Mantık Hakkında - Arapça - Muhammed Ali Vasfi hattıyla yazılmıştır. Dönemin sırtı bez cildindedir. İbni Hacer Askalaninin hocasıdır. Esîrüddin el-Ebherî’nin Îsâġūcî (er-Risâletü’l-Es̱îriyye) adlı mantık kitabına yazılan şerhlerin en meşhurlarından olan eser Osmanlı medreselerinde son zamanlara kadar okutulmuştur (İstanbul 1253, 1263, 1266, 1269). Bu şerh üzerine yapılan hâşiyeler arasında Kul (Kavil) Ahmed diye tanınan Ahmed b. Muhammed b. Hıdır’ın Kul Ahmed’i ve Burhâneddin b. Kemâleddin Bulgarî’nin el-Fevâʾidü’l-Burhâniyye’si önemlidir. Molla Fenârî’ye ait şerhin mukaddimesi Mehmed Emin Şirvânî tarafından tahşiye edilerek Cihetü’l-vaḥde adıyla basılmıştır (İstanbul 1307).1304 Hicri - Kırımi Abdullah Efendi İstanbul -160 Sayfa Tek Kitap -15x23 cm